18 Haziran 2010 Cuma

Araba bakım şeması

DuT aĞaCı Ve YaPRaKLaRı ( BİR EFSANE )

Bir zamanlar birbirlerine aşık iki genç vardı.
Kızın adı Tispe,
delikanlının ki ise Piremus idi. Bunlar yanyana evlerde otururlardı.
Birlikte büyüdüler ve çocukluklarından beri birbirlerine karşı aşk
beslediler. fakat aileleri görüşmelerini istemezler birbirlerine uygun
olmadıklarını düşünürlerdi. Oysa onlar birbirlerini ölesiye
seviyorlardı. İki evin arasında gizli bir çatlak vardi, aileleri bunu
bilmezler onlarda geceleri burda bulusur o aradan birbirlerine
seslerini duyurur aşklarını dile getirirlerdi.
Bir gece ormandaki ağacın altında buluşmaya karar
verdiler.Tispe
ağaca Piremus'dan önce varmıştı. Gittiğinde avını yeni yemiş ağzından
kanlar akan kocaman bir aslanla karşı karşıya geldi.
Korkarak bi mağaraya doğru koşmaya başladı. Farkında olmadan yolda boynundaki eşarpını düşürmüştü. O sırada Piremus geldi gördükleri karşısında donup kalmıştı. Kocaman aslan ağzında kanlarla birlikte biricik sevgilisi Tispe'nin eşarpını parçalıyordu. O an aklına gelen
ilk ve tek sey aslanın Tispe'yi öldürerek yediğiydi. Tispesiz
yaşayamazdı. Aklından geçen sadece aşkı uğruna canına kıymaktı.
Belinden hançerini çıkardı ve göğsüne sapladı. Kanlar içinde cansız
bedeni yere düştü.Tispe ise korkusunu bi kenara atıp bir an önce
aşkını görmek için mağaradan çıkmaya karar vermişti. Ağacın altına
geldiğinde o korkunç sahneyle yüzlesti.
Piremus'un cansız vücudu yerdeydi ve elinde Tispe'nin düşürdüğü eşarpını tutuyordu. İlk önce genç kız olanlar karşısında ağlamaktan
hiçbir seyi anlayamamıştı. Ama eşarpı ve uzaklaşan aslanı görünce
anladı. Bi an mağarada düşündüğü o korkunç şey başına gelmişti. Ve
onun öldüğünü düşünen Piremus aşkı uğruna canına kıymıştı. Tispe bir
an bile düşünmeden hançeri aldı ve göğsüne götürdü. Onların aşkı
ölesiye bir aşktı ve ölüm bile onları ayıramazdı. Eğer Piremus aşkı
uğruna ölümü göze aldıysa o da hiç çekinmeden canına kıyabilirdi ve
hançeri sapladı. Birden vücudu Piremus'un bendeninin üstüne yığıldı.
O anda tanrılar bu yüce aşkı ölümsüzleştirmek
istediler ve bu çiftin
üstünde duran ağacı bunların aşkına adadılar. Piremusun kanını bu
ağacın meyvelerine, Tispenin gözyaşlarını ise ağacın yapraklarına
verdiler.
O günden beri kara dut ağacının meyvesinin
çıkmayan lekesini,
(Piremusun kan lekesini), dut ağacının yaprakları,(Tispenin gözyaşları) temizler..



Bilirmisiniz dut ağacının meyvesinin lekesi çıkmaz ama elinize
ağacın yaprağını alır ovuşturursanız lekenin gittiğini göreceksiniz......

30 Mayıs 2010 Pazar

Fiat Grande Punto ses izolasyonu

1. Hız göstergesinin öündeki şeffaf plastik malzeme sıkıştırılmamış olduğu için cızırtı yapıyor. Çözüm:Evinizdeki PVC camların plastik contalarından 12cm civarı bulun ve bu plastiğin üst tarfındaki boşluğa boylu boyunca sıkıştırın. Elinizle oradaki boşluğu bir kontrol edin ne kadar büyük olduğunu göreceksiniz. Rahatlıkla bu contayı oraya sıkıştırabilirsiniz. Ve en güzel yanı hiç bir şekilde gözükmeyecek olmasıdır.

2. Torpido gözünün üst tarafındaki evraklık bozuk yollarda çok ses yapıyor. Denemesi kolay torpidoyu açın evraklık boş iken, evraklığın sol alt tarafına vurun bakın ne kadar çok ses yapacak. Çözüm: evraklığın üst tarafına parmağınızı soktuğunuzda orada da bir boşluk göreceksiniz. Evraklığım sol üst tarafına en az 1.5cm kalınlığında plastik silgiye benzer bir takoz sıkıştırın bu iş biter.

3.46000 deki aracımın direksiyon kutusundan ses gelmeye başladı. Uzatılmış garanti sağolsun. Hallettiler.

4. Arka kapılar açılmıyordu. Servis halletti.
5. 45000 kilometrede iken sol cam mekanızması bozuldu. Uzatılmış garanti sağolsun.
6. 40000. kilometrede ön takımda dikey bir kol var. ben mekanikten anlamam. Boşluk yapmış ses çıkıyordu. Garanti sağolsun.
7. Ön kapı içlerine ve arka kapı içlerine ziftli malzemeden izolasyon yaptım. Arka kapılara SONY 17cm hoperlör taktım. Orjinali 13cm lik çok kötü bir hoperlördür.

8.Kapı pandizotlarını sökünce beyaz dandik bir malzeme ile kapı sacındaki deliklerin kapandığını görürsünüz. Hoperlörler bas verince acayip hışırtı ve cızırtı yapıyorlar. Çözüm: ziftli malzeme ile kapatılır. Hem hoperlörlerin bas kapasitesi artar hem dız izeolasyon hemde ses cızırtı azalır.
9. Arka kapılardaki camı açmaya yarayançevirme kolunun alt kısmı, arka kapı pandizotuna çok yakın. Arka hoperlörler bas verince arka kapı plastiği ile bu kolların alt kısmı öpüşmeye ve çok kötü ses çıkarmaya başlıyor. Çözüm basit:kol sökülür alt kısımda 4mm derinliğinde 1 kaç cm lik plastik maket bıçağı ile güzelce kesilir. Kesilen kısım dikötörgen gibidir. Bu nedenle orjinal gibi durur. Asla görüntüsel sıkıntı olmaz.

10. Arka kapılardaki bir şeyler koyduğunuz ceplerin hoperlöre yakın kısımları ne yazık ki hoperlör ızgarasını tam öpmüyor. Bu nedenle bas vurunca buralardan iki plastiğin birbirine vurmasından kaynaklanan bir ses çıkıyor. Çözüm basit arasına siyah renkte sünger sıkıştırın. Bir de kapı pandizotlarını sökün boş gördüğünüz her yere süngerden dolgu yapın. Sonrasında pandizotu takarken biraz zorlanırsınız ama. Yukarıdaki dediklerimle beraber bunu yaptığınızda sesi açtığınızda hiç bir yerin zıngırdamadığını ve daha iyi bas aldığınızı göereceksiniz. Ayrıca dışarıdan gelen sesler için bir miktar izolasyon sağlamış olacak.

Not: forum.grandepuntotr.com adresinden alıntıdır.

21 Ocak 2010 Perşembe

Otomatik telnet bağlantısı yapan script

Eğer yazdığınız scriptler interaktif olarak kullanıcı girdisine ihtiyaç duyuyorsa expect komutu ile tüm bu işlemleri otomatikleştirebilirsiniz.
Komutun kullanımı şöyle:
expect komutu ile bizden istenen kelime alınır, karşılık olarak send komutu ile ne yazmak istiyorsak onu yazarız. Böylece kullanıcı adı ve şifre girmek gibi interaktif işleri scriptlerin içine gömebiliriz.

Örnek:
#!/usr/local/bin/expect

spawn telnet << ip adresi >>
expect "login:"
send "<>\n"
expect "Password:"
send "<>\n"
send "ls -l\n"
interact

20 Ocak 2010 Çarşamba

Lastik basıncı ne kadar sıklıkta kontrol edilmeli?

Otomobil lastikleri normal şartlar altında her ay 1 psi basınç kaybeder. Ayrıca her 6 derece sıcaklık azalmasında da 1 psi basınç kaybeder.
Lastik basıncını her ay ve uzun bir yola çıkmadan önce kontrol etmekte fayda var. Lastik basıncını kontrol ederken aracın en az 3 saattir çalışmıyor olmasına dikkat edilmeli.
Lastiklerin hava basıncını kendinize ait zımbırtı ile ölçmek isterseniz, aşağıdaki link üzerinden bir tane satın alabilirsiniz.

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.2623

7 Ocak 2010 Perşembe

Bilgisayar kullanımı ve göz yorgunluğu

Bilgisayar kullanımı insanların gözlerini bozmaz. Ancak mevcut olan ve kişinin o ana kadar önemsemediği veya bilmediği bir kırma kusurunun belirtileriyle ortaya çıkmasına aracılık eder. Çalışma koşulları çok aşırıya kaçmadıkça normal bir göz bilgisayar karşısında bozulmaz..
Bilgisayarlarda ekran özellikleri gözleri etkileyen diğer bir önemli faktördür. Çalışmalar sonucu anlaşılmıştır ki gözler monitöre baktığında tam bir kilitlenme (yani tam bir ekrana uyum) sağlanamamakta yukarda bahsettiğimiz küçük göz kasları sürekli kasılıp gevşemekte ve kristal göz merceği devamlı şekil değiştirmektedir; bunun anlamı gözlerin ekrana tam odaklanamamasıdır tabii ki sonucunda göz yorgunluğu şikayetleri başlayacaktır.
Gözlerde kuruma hissi bilgisayar kullanıcılarının en sık karşılaştığı sorundur; yanma batma kaşınma göz yaşarması ve kızarma ile kendini belli eder.Diğer bir sebep monitörün göz hizasının üzerinde bulunmasıdır bu durumda gözler yukarı doğru bakacağından kapaklar daha açılmış kalacak bu da göz yaşının buharlaşmasını arttırarak kurumaya yol açacaktır. Ayrıca çalışma ortamındaki havalandırmanın nem oranının yüksek olması ve havalandırmanın direk göze doğru gelmesi de gözlerde kurumaya yol açabilecektir. Bilgisayar kullanırken sayılan bu etkenlerden gözlerin kurumasını önlemek için göz kırpma sayısını bilinçli olarak arttırmak belirli aralıklarla uzağa bakarak göz kırpma refleksini normale döndürmek alınacak önlemler arasındadır. Monitörü göz hizasının altına yerleştirmek gerekir bunun ayarı monitörün üst kenarının göz seviyesinin biraz altında kalmasını sağlayarak yapılabilir. Bu önlemlerle geçmeyen göz kuruması suni gözyaşı damlalarıyla tedavi edilmek durumundadır.
Gözlerimizde fazla ışığın içeri girmesini ve gözü rahatsız etmesini engelleyen bir mekanizma bulunmaktadır. Aşırı parlak bir ışık bu mekanizmayı otomatik olarak devreye girer ve gözün daha fazla çalışarak efor sarf etmesine neden olur. Bunun uzun sürmesi durumunda gözler yorulacak bu aşırı ışıklı ortamdan rahatsız olduğunu yorgunluk belirtilerini ortaya çıkararak anlatmaya çalışacaktır. Çalışma ortamında direk göze gelen bir ışık kaynağını ortadan kaldırmak gerekir pencereden sızan ışığın arkaya alınması da gözleri rahatlatacaktır. Kullanılacak ışık kaynağının arkadan omuz hizasından monitöre veya çalışma masasına düşecek şekilde ayarlanması gerekir. Ayrıca monitörün kontrast ve parlaklık ayarının da uygun bir şekilde ayarlanması yerinde olacaktır ekran zemin renginin açık yazı karakterlerinin ise koyu renklerde tercih edilmesi gözlerin zorlanmasını önleyecektir.
Bilgisayar karşısında çalışırken gözlerin sağlığını korumanın en güzel yolu onları sık sık dinlendirmektir. Her yarım saatte bir ara vermek birkaç saniye kapalı tuttuktan sonra uzaktaki bir objeye bakıp gözleri rahatlatmak yeterlidir. Çalışma masası ve sandalyesinin ergonomi kurallarına uygunluğu vücudu da rahatlatacaktır. Uzun süreli çalışmalarda saat başı yapılacak basit vücut egzersizleri diri kalmaya yardımcı olacaktır.