10 Eylül 2009 Perşembe

Gögüs yayı ile çalışmak

Yay dünyanın en iyi ve en çabuk etki veren vücut geliştirme aletlerinden birisidir. Ağırlık etlere(yağlar, kaslar, damarlar vb) hitap eder, yay çekmek sinir uçlarına ve kılcal damarlara hitap eder. Yay çeken kişinin beynine daha farklı uyarılar gider ve beyin verdiği cevapla kasların şişmesini sağlar. Tabi ki protein vb. yapıtaşları yayda da yakılıyor, yay sinir uçlarına hitap ettiği için beyin devreye giriyor ve gelişim daha çabuk oluyor.
AMA YAY ÇALIŞMASINI BİLMEK LAZIM.
Eğer direkt 3-4 yay birden çekmekle işe başlarsanız hiç bir yararını göremezsiniz. Hatta bu göbek düşmesi ve kısırlık gibi ciddi sorunlara yol açar. Yani yay komplike bir alettir. Spor salonlarına da konmaz.
Yay çalışmaya başlayan birisi 1 tek yay çekmekle işe başlamak zorunda. Fazla yay çekmeye çalışıldığında yay dengesiz olur ve vücuda büyük zararlar verir. Tekli çekmeniz vücudunuzu geliştirmeye başliyacak. 2. yayı ilk taktığınız yay esnediği zaman, 3. yayı 2.yay esnemeye başladığı zaman... takıcaksınız. Sistemi budur.
Göğüs hareketlerine gelince: Yay göğüse direk hitap etmez. Ayrıca yay tek bir kas grubuna değil, birden çok kas grubuna tek hareketle hitap eder. Yani yay çalışırken omuz-sırt-göğüs diye çalışmanızı ayıramazsınız. Yay çalışması yaklaşık 10 tane hareketin sırasıyla uygulanmasıyla oluşur.
GÖĞÜSE EN ÇOK ETKİ EDEN HAREKET:
1- yayı göğüs ya da ağız hizasına getirerek dirsekleri kırmadan göğüs hizasından kolları sonuna kadar açmak(6 tekrar, 10-12 set)
2- sağ ya da sol kolunuza yayı sabitleyerek ( sağ ya da sol yöne doğru yere paralel bir şekilde sonuna kadar uzatılacak) diğer kol ile yayın diğer ucunu avuç içi karşıya bakıcak şekilde tutup yayı sonuna kadar germek.
3- Yayı kafa üstünde yere paralel tutmak. kolları iki yana tamamen açarak, yayı ÇENE ALTINIZA getirmek.
Bu hareketler sırt, omuz ve kol arkası kaslarınızı yakar. Fakat göğsünüzde yanma hissetmemenize rağmen gelişim olucak! Ağırlık en az 6 ayda gelişme sağlarken yay size 2 ayda yetecektir.

4 yorum:

  1. BAYANLAR İÇİN DE AYNI MI?

    YanıtlaSil
  2. Erkek bayan farketmez ama bayanlar daha dikkatli ve hafif kullanmalıdır çünkü kas yapıcı etkisi yüksek.

    YanıtlaSil
  3. kanat çalışmayı düşünüyorum tek bir kas grubuna hitap etmediğinin farkındayım gerekli bilgileri resimli olarak anlatmanızı istiyorum eğer uygunsa.

    YanıtlaSil